Onderweg met Stray!!!

Lieve allemaal,

Hier een berichtje vanuit het zonnige Nieuw Zeeland! Ik begrijp dat het in Nederland iets minder warm is, en hoop dat jullie je allemaal door de koude heenslaan! Hebben we eens een keer fatsoenlijke sneeuw, mis ik het! Maar goed, ik zal niet klagen, want er is hier wel het nodige om te compenseren!

Dinsdag en woensdag heb ik nog doorgebracht in Auckland. Dinsdag heb ik naar de bruiloft van Fiona's huisgenoten geweest, een Indiaas koppel. Ze houden het feest in India, maar trouwden nu voor de wet in klein gezelschap, en ik mocht ook komen! Was wel grappig. Woensdag ben ik naar Rangitoto Island geweest, een vulkansich eiland in de baai bij Auckland, dat was zeker de moeite waard. Aan het eind van de dag heeft Fiona me meegenomen naar de Wangiti Ranges, en 's avonds hebben we lekker ge-bbqd bij haar ouders thuis. Donderdagochtend heb ik Auckland verlaten met de Stray-bus. De bus bracht ons naar Hahei, in de Coromandel, waar we hebben ge-seakayakt in Catedral Cove. 2 hele garppige gidsen, grotten, prachtige stranden en eilanden, stralend blauw megahelder water; kortom echt het paradijs!!!! 's Avonds met zijn allen gebarbequed, was erg gezellig. Vrijdagochtend zijn we naar Raglan gereden, een surfplaats aan de westkust. 's Middags een board gehuurd en jawel, ik was het nog niet verleerd! Daarna lekker chillen op het strand en toen naar ons hostel, midden in het bos, heel relaxed, met een flying fox (kabelbaan) vanwaar je de gloeiwormen in de bosjes kon zien. 's Avonds dikke pret op de flying fox dus en daarna als afsluiting van de dag lekker in de sauna. Zaterdag gingen we op weg naar de Waitomo Caves, waar ik heb Black Water Rafting heb gedaan. Kort samengevat: wetsuit aan, ijskoude grot in, over de grond kruipen, je door nauwe spleten persen, over rotsen klauteren en in een binnenband van een vrachtwagenband door de ondergrondse rivier drijven en van de duizenden gloeiwormen boven je genieten. Best apart dus! Daarna doorgereden naar Rotorua. 's Avonds zijn we met zijn allen naar een Maori familie geweest die ons van alles over hun cultuur verteld hebben, we hebben Maori-spelletjes gespeeld, de mannen hebben de Haka geleerd (een of andere oorlogsdans), wij de poi, en daarna hebben we een traditionele Hangi-maaltijd gegeten. Lekkerrrrrrr! Vandaag heb ik rondgekeken in Rotorua. De aardkorst is hier heel dus waardoor er allerlei geothermische activiteit is. Echt heel apart om door de straten te lopen en allerlei stoom uit de putten te zien komen, kokende modder en een dampend meer in het park te zien en overal ruik je zwavel. Vanmiddag ben ik weer gaan raften, maar nu whitewater rafting! Ik had dat nog nooit gedaan, en de rivier waar we opgingen schijnt een van de spectaculairste rivieren te zijn in Nieuw Zeelnd, wat ik graag geloof!!! Van watervallen af, dat je achterom keek en dacht: zijn wij daar net afgekomen? Ik ben zelfs door een van de stroomversnelling heen gedreven, zo'n 50 meter lang (en 50 liter water in mijn longen), dikke pret. (Mama en Carrie: jullie zouden dit echt eens moeten proberen, peddelen!!!!).

Zoals jullie horen heb ik dus best een drukke week achter de rug!

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat. Het spijt me dat ik geen tijd heb om iedereen persoonlijk te mailen, maar ik ben echt heel benieuwd hoe het met jullie gaat, dus stuur eens een mailtje of schrijf wat in mijn gastenboek. Ik hoor van veel mensen: tja dat ga ik jou niet schrijven, want wat ik hier meemaak is toch maar saai bij wat jij beleeft, maar da's dus echt niet waar!!!! Ook de saaie dingen zijn leuk om te lezen hoor!

Succes met alle sneeuw en kou, en tot schrijfs!