Eindelijk vertrokken!!!

Na jaren dromen en maanden plannen is het dan eindelijk zover: dinsdagochtend (erg vroeg) heb ik NL verlaten. Afscheid genomen op Schiphol, en toen naar Londen, waar we over moesten stappen op onze vlucht naar Singapore. 12 uur vliegen later kwamen we aan (8.00 uur Singapore tijd). De jetlag viel me erg mee, alleen een beetje brak (oke, heel erg brak, maar ik had verwacht dat het nog erger zou zijn...) Op weg naar het hotel al iets van de stad gezien, vooral veel hoge moderne flatgebouwen. Eerst een tijd liggen uitbrakken in het hotel. Om 14.00 uur vertrokken we voor de sightseeiing tour. Agnes was onze tourguide, een grappig Chinees vrouwtje. We begonnen de tour in China Town, waar we een Chinese tempel hebben bekeken. Daarna reden we naar een uitzichtpunt, vanwaar je een deel van de stad en de zee kon zien. Was niet heel spectaculair moet ik eerlijk zeggen. Vervolgens nog naar een handwerkbedrijf (kitch!) en naar de Orchid Gardens, maar omdat het heel hard regende zijn we maar in de bus gebleven. We eindigden onze tour in Little India, de wijk waar ons hotel ook in lag. Daar gegeten (VIES!) en nog even rondgewandeld. Het weer is hier echt raar, heel warm en benauwd, net als in de kleedhokjes in een zwembad. Nog een Hindoestaanse tempel bezocht en daarna naar het hotel. Daar nog een tijd gekaart en gekletst met Sjarel, Paulien, Tjeerd, Erik en Liesbeth, allemaal uit onze groep (in totaal zijn we met zijn 20-en). Om half tien naar bed, want we moesten er vanmorgen weer om vijf (!) uur uit. Nu staan we op de vliegveld en blijkt onze vlucht 2 uur vertraging te hebben. GRRR.... Maar goed, nog even geduld en dan...... Sydney, here I come!!!!