We've been Wicked!

Hallo allemaal,

Hier een snel berichtje uit Canberra (voor degenen die dat niet weten: de hoofdstad van Australie). Maandagochtend zijn Olivia en ik met onze Wicked Campervan (een heel oud Toyota-busje dat beschilderd is en omgebouwd tot camper) vertrokken uit Sydney richting Melbourne. We zijn eerst naar Shell Harbour gereden, waar we overnacht hebben op de parkeerplaats van een camping omdat de camping al dicht was. De volgende dag doorgereden naar Kiama, waar ze een Blowhole hebben waardoor er water uit de zee tot 60 meter de lucht in wordt gespoten (althans, volgens de Lonely Planet, in het echt bleek het nogal tegen te vallen, maar dat schijnt aan de eb gelegen te hebben). We hebben daar overnacht op een parkeerplaats met uitzicht over de zee en een zwembad naast de deur dat uitgehakt was in de rotsen boven de zee. Echt prachtig. Daar lag ik dus de volgende ochtend om 6.30 uur heerlijk in te baden, da's pas een goed begin van je dag! Daarna via Jervis Bay (prachtige baai) doorgeren naar Ulladulla, waar we weer lekker aan het strand overnacht hebben. 's Ochtends een strandwandeling gemaakt, gezwommen en op weg naar Pebble Beach, in Murramarang National Park. Dit strand staat er om bekend dat er kangaroes op het strand komen, maar bleek alleen bereikbaar via een extreem hobbelige gravel-road, waar onze camper geloof ik niet zo blij mee was. Na 8 kilometer hobbelen en rammelen en 500 kuilen later kwamen we bij het strand. Onbeschrijfelijk mooi. Prachtige bossen achter je, een blauwe zee voor je, papegaaien in alle kleuren van de regenboog, maar...geen kangaroe te bekennen. 's Middags op het strand gelegen en daarna nog alleen een wandeling door het bos gaan maken (Olivia was moe). Best bizar, midden door het bos lopen terwijl je de zee constant vlak naast je hoort ruisen. Na een kwartiertje lopen stond er plots een 2 meter hoge mannetjes kangaroe voor mijn neus, en weer een kwartier later stond ik oog in oog met een kleine kangaroe met een kleintje in haar buidel. Echt zulke leuke beesten, voorlopig vervelen ze me nog niet! Terug bij de camping bleken de kangaroes inmiddels ook op het strand te zitten, en ze zijn allemaal zo tam dat je ze bij wijze van spreken kunt aaien als je wilt.

De volgende dag zijn we doorgereden naar Canberra, waar we nu dus nog steeds zitten. Gisteren het Parliament House bekeken en 's avonds naar de bios geweest, was ook wel weer eens leuk na een week in een camper. Vandaag naar de National Gallery en de Botanische tuinen geweest. Morgen blijven we nog hier in Canberra, en maandagochtend gaan we weer op pad. Ik hou jullie op de hoogte!